nartentinekewinter2022.reismee.nl

Welkom op ons Reislog!

Hallo en welkom op ons reislog!

Nog een paar dagen en dan is het zover...Inpakken en wegwezen met de camper zuidwaarts. Op deze site kun je op de hoogte blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar we zijn.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom. Ben je per ongeluk op de mailinglijst terecht gekomen en wil je geen berichten ontvangen? Stuur even een mailtje, (tiendewal@gmail.com) dan verwijder ik je mailadres van de lijst.

We zien je graag terug op ons reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter! Dat vinden wij erg leuk. Oja ...en de melding dat je fotoruimte kunt schenken? Niet doen..... we hebben nog een tegoed van honderden foto's .

Leuk dat je met me meereist!

Groetjes,

Nart en Tineke

Els Sikkes

Leuk weer mee te reizen met jullie !!

Hans

Leuk om op reis te gaan. Wij gaan 26 dec rg Lissabon maar jullie zullen er nog niet zijn. Goede reis en blijf gezond

Cees

Fijne tijd en ben je in de buurt van La Carihuela laat het even weten.

Tejo

Natuurlijk ga ik jullie volgen en genieten van de mooie foto's en wandelingen.
Groetjes Tejo

Mieke Moller

Wens jullie mooie weken en leuk jullie een beetje te kunnen volgen
Groetjes, Mieke

Frans

Leuk dat weer en-route gaan; veel plezier samen!

Tet Collet

Leuk, weer met jullie mee te leven. Veel plezier saampjes

Marianne

HĂ© lieve familie,

Hele fijne avonturen! We kijken uit naar de foto’s.

Warme knuffel. Marianne

Frank en Guus

We reizen natuurlijk weer graag mee !
Geniet ervan .
Een mooie start van 2022 om zo op avontuur te gaan.

Leny Schrage

Hallo allebei,
Super leuk, dat jullie dit jaar weer op reis kunnen. Het is jullie van harte gegund.
Fijne kerstdagen in den vreemdĂŞ en heel veel goeds voor het nieuwe jaar gewenst
Ook namens Frits.

Els

Hi Nart en Tineke,

Leuk dat jullie me weer hebben uitgenodigd om virtueel mee te reizen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Mooie Kerstdagen gewenst en vast een prettige en veilige reis toegewenst!
Liefs
Els

Josephine

Hallo Nart en Tineke,
Lees weer graag over jullie nieuwe avonturen. En kijk uit naar de mooie foto's.
Goede reis!
Groetjes Josephine

Kawsar

Hallo Tineke en Nart
Leuk?
Veel plezier en goede reis.
Groetjes,
Kawsar

nelly

op de 1e plaats dank voor de mooie kerstwens. Graag reis ik weer met jullie mee. goede feestdagen en een prachtige reis toegewenst.

Roos

Nog nooit iemand gevolgd tijdens de reis.
Voor jullie maak ik een uitzondering, omdat ik nieuwsgierig ben naar jullie manier van reizen.
Zeer benieuwd naar de foto’s en de verhalen.

Hans en Willemien

Leuk. Wij gaan op 2de kerstdag vast kijken hoe het weer is in Portugal. Goede reis.

Ko en riet

Leuk dat jullie weer op reis gaan, we hopen jullie te zien!! Nu in debuurt van palomares. Goede reis, en we volgen jullie.

Rinaldo Ferrier

Fijne kerstdagen. Toevallig heeft dochter Londen deze maand verruilt voor Lissabon.
Fijne vakantie.

Wim v.Kessel

Leuk om jullie weer te volgen. Zelf heb ik ook een paar keer in Portugal rondgereisd. Misschien herken ik nog bekende dingen. Goede reis.

Ineke

Een mooie reis toegewenst.

Rob Verplak

Hoi Nart en Tineke, eindelijk weer op pad met de camper. Verl plezier en weer veel mooie wandelingen toegewenst. Ik ben benieuwd wat jullie weer gaan meemaken. Groetjes Rob

Hannie

Ha vakantiegangers, leuk om weer mee te reizen, fijn dat het eindelijk weer kan ! Mooie reis toegewenst. Groetjes, Joop en Hannie

Jolanda

Goede reis!!

Greta

Ik zag dat jullie klaar waren voor de reis,,,,en wens julliealle goeds,,,,

henk gijsbers

fijn weer wat van jullie te horen
ik wens jullie een fijne vacantie
graag tot ziens, en een fijne jaarwisseling
Henl Gijsbers.

Hilly en Jan

Hoi luitjes,
Een hele goede reis zonder obstakels en zonder Corona. Veel plezier en we volgen jullie.

Hans Notten

Hallo Tineke en Nart,
Fijne jaarwisseling en een mooie reis toegewenst! Wij schieten al aardig op met onze camper en in gedachten reis ik met jullie mee.

rob verplak

Ik ben er denk ik achter gekomen na wat zoeken op internet.
Volgens mij verwijst het plaatje naar het
Young Men´s Festival
--------------

rob verplak

zie weblinks hierboven met een plaatje van jongeren die net zo verkleed zijn als het beeld aan de kant van de weg.
ziehier de tekst erbij:
The Careto tradition is a pre-historical Celtic religious ritual still practised in some regions of Portugal, namely in the villages of Podence (Macedo de Cavaleiros, Bragança District), Vila Boa de Ousilhão (Vinhais, Bragança District), Varge (Aveleda, Bragança District), among others. It currently takes place during Winter and, in certain regions, Carnival and is one of the oldest traditions being practiced in Portugal still today. Although there are "rituals" practiced at the village of Lazarim (Lamego, Viseu District), these are not of Celtic origin as their origin is only registered as starting on the second half of the last century.
Three caretos in the Carnival at Podence
Caretos are masked young men dressed in suits made of colourful fringe wool quilts, wearing brass, leather or wooden masks and rattles in their belts.
Shrove Tuesday and the prior Sunday are the days when the Caretos are most active. They appear in groups from every corner of the village running and shouting excitedly, frightening the people and “robbing” all the wineries.
The main target of these masquerade groups are single young girls, who make them climb to the top of walls and verandas.
Scholars associate the Careto tradition with memories of magical practices related to agrarian fertility cults.[1]